torsdag den 28. februar 2013

Roskilde Festival præsenterer nyt logo


Roskilde Festival har i dag fået et nyt logo. På Twitter roses det ny logo for at være old school.





Festivalens gamle logo havde en sort baggrund. Og fandtes også i en hvid udgave.

Rapper med logo 

I 2011 besluttede rapperen L.O.C. i øvrigt at få tatoveret Roskilde Festivals daværende logo på armen, da det i 2011 var femte år i træk, at L.O.C. optrådte på festivalens orange Canopy-scene (kendt som Orange Scene).

"Jeg vil have deres (Roskilde Festivals, red.) logo tatoveret, og så skal jeg have sådan fire lodrette streger med en femte slået hen over," fortalte den aarhusianske rapper inden festivalen til Ritzaus Bureau.

I 2007 gæsteoptrådte L.O.C. på Orange Scene sammen med Nephew, da han pludselig kom på scenen og sang Hospital sammen med Nephews forsanger Simon Kvamm.

I 2008 var L.O.C. alene på scenen. I 2009 optrådte L.O.C. sammen med den svenske rapper Petter. I 2010 gav L.O.C. igen en hånd med, da Nephew stod på festivalens hovedscene, og i 2011 var L.O.C. tilbage på Orange Scene som solist.

"Selv når jeg sidder som en gammel mand med Alzheimers, vil jeg kunne kigge på min arm og tænke på de fem år i streg, hvor jeg fik lov at optræde på Danmarks største scene," fortalte L.O.C. om baggrunden for at lade sig tatovere med festivalens logo.

Fra Rolling Stones til Roskilde

Canopy-scenen, som Roskilde Festival købte af Rolling Stones, har siden 1978 været Roskilde Festivals symbol og vartegn. I 2001 blev den oprindelige Canopy-scene udskiftet med en ny og større, der skulle gøre det lettere for publikum at se, hvad der foregik på scenen. Beslutningen om at udskifte scenen til en større kom efter dødsulykken i 2000, hvor ni unge mennesker blev mast ihjel under en koncert med Pearl Jam.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar